Darmowy Internet w Hotel – kto za to zapłaci ?

Zawartość

Jest mało prawdopodobne, że hotele oferujące bezpłatny Internet, będą w stanie ponosić koszty związane ze stałą gwarancją dostępu do szybkiego Internetu.

Internet 2Hotel traktuje uruchomienie dostępu do Internetu, jako jednorazowy zakup i instalację urządzeń lub jako inwestycję długookresową, gdzie przez najbliższych kilka lat nie trzeba będzie „zaglądać”. Spotkać się też można ze stanowiskiem, że skoro jest to inwestycja, a Internet będzie i tak za darmo dla gości, to niech koszt tej inwestycji będzie jak najmniejszy. Stąd też, najczęściej spotykane w polskich hotelach urządzenia, to te przeznaczone do użytku w domu lub małych biurach, które są zaprojektowane do obsługi bardzo małego ruchu, do kilku użytkowników jednocześnie. W efekcie czego korzystanie z Internetu przez gości jest albo bardzo uciążliwe albo w ogóle niemożliwe.
Taka sytuacja zdarza się obecnie nawet w renomowanych cztero i pięcio – gwiazdkowych hotelach. Goście korzystając z usług hotelu, nie tylko chcą mieć bezawaryjny dostęp do internetu. Coraz częściej też, wymagają bezpiecznego i gwarantowanego, szerokopasmowego Internetu.

Czy takie usługi klasy Premium, powinny być dostępne za darmo?

Wielu gości hotelowych nie wyobraża sobie życia, bez częstego korzystania z portali społecznościowych (Facebook, Nasza Klasa, Twitter,…) oraz aplikacji i programów mających wielki apetyt na przesyłanie dużej ilości danych i zajmujących znaczną część dostępnego pasma, takich jak strumieniowe transmisje audio i wideo – iTunes, YouTube, Skype, iPla, itp. Zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie i nadal będzie rosło w bardzo szybkim tempie. Aby nadążyć za ciągle rozwijająca się technologią, hotel musi ciągle inwestować w urządzenia i zakup coraz szybszego łącza. Dlatego też w przypadku oferowania bezpłatnego Internetu, koszty związane z modernizacją sieci obciążają hotel. W przypadku odpłatności za usługi klasy Internet Premium, koszty są pokrywane ze sprzedaży dostępu do szybkiego Internetu. Dodatkowo, oprócz zwrotu inwestycji mogą stanowić źródło dodatkowego dochodu dla Hotelu.Acentic2

Należy się zastanowić czy oferta „bezpłatny Internet” to naprawdę korzystny dla hotelu model biznesowy?

Goście żądają dostępu do coraz szybszego Internetu. Oczywiście, żądają za darmo. Spełnimy ich oczekiwania, tylko wtedy, jeżeli zapewnimy dobry, a przed wszystkim działający Internet (co wbrew pozorom, nie jest często spotykane). Obecnie hotele, które dbają o swoich gości, chcący im zapewnić jak najlepsze rozwiązania dostępowe, dzielą dostęp do Internetu na dwa rodzaje usług. Darmowy i płatny. Bezpłatnie udostępniany jest Internet o prędkości 256-512 kbs, zapewniający swobodny dostęp do poczty, przeglądania stron internetowych. Za szybki Internet w wersji Premium (powyżej 1 Mbs), hotel pobiera opłatę.

Na podstawie http://www.pomiarywifi.pl

Print Friendly, PDF & Email