Hotel Fado Świdnica

Modernizacja Sieci WiFi w Hotelu Fado w Świdnicy

Stabilny Internet dla Gości i Pracowników


Informacje o projekcie

Nazwa instytucji: Hotel Fado SPA & Restaurant
Branża: Hotelarstwo
Użytkownicy: Około 100
Lokalizacja: Świdnica, Polska
Rok wdrożenia: 2021
Partner odpowiedzialny za wdrożenie: iBeeQ Sp. z o.o.

Hotel Fado SPA & Restaurant to kameralny obiekt w sercu Świdnicy, zlokalizowany w starej części miasta, zaledwie 700 metrów od stacji kolejowej. Hotel oferuje 25 komfortowo urządzonych pokoi i apartamentów, 2 studia z aneksem kuchennym oraz bogato wyposażoną winiarnię i pub z selekcją regionalnego piwa. Goście mogą również korzystać z centrum SPA, łaźni parowej oraz szerokiej gamy zabiegów kosmetycznych.


Wyzwanie

Przed wdrożeniem hotelowa infrastruktura kablowa i WiFi nie spełniała wymagań współczesnych użytkowników. Celem projektu było:

  • Zwiększenie wydajności i przepustowości sieci bezprzewodowej i przewodowej.
  • Zapewnienie stabilnego dostępu do WiFi w całym obiekcie.
  • Stworzenie trzech odseparowanych sieci WiFi: dla gości, pracowników oraz do obsługi systemów POS w restauracji i pubie.

Rozwiązanie

Firma iBeeQ, odpowiedzialna za wdrożenie, wykorzystała urządzenia TP-Link z serii Omada. Kluczowe elementy zastosowanego rozwiązania to:

  • Punkty dostępowe: Zainstalowano 9 urządzeń EAP265 HD, pracujących w standardzie WiFi 802.11ac Wave 2, oferujących prędkości do 1750 Mb/s w dwóch pasmach.
  • Przełącznik PoE+: TL-SG2428P zapewnił zasilanie dla punktów dostępowych i usprawnił instalację, minimalizując potrzebę dodatkowego okablowania.
  • Kontroler Omada OC300: Umożliwił centralne zarządzanie siecią, monitorowanie ruchu w czasie rzeczywistym oraz zdalną konfigurację przez chmurę.

„Zdecydowaliśmy się na ten konkretny model urządzenia, ponieważ idealnie sprawdza się w miejscach, w których z bezprzewodowej sieci korzysta wielu użytkowników jednocześnie – każdy punkt dostępowy EAP265 HD może obsłużyć kilkuset klientów WiFi naraz” – Piotr Morawski, manager firmy iBeeQ.


Rezultaty

Dzięki wdrożeniu hotel zyskał:

  • Stabilny dostęp do szybkiej sieci WiFi w całym obiekcie, bez konieczności ponownego logowania.
  • Bezpieczne sieci odseparowane dla gości, pracowników i systemów POS.
  • Możliwość centralnego zarządzania siecią i zdalnej diagnostyki dzięki aplikacji mobilnej Omada.

„Dużą wartością dodaną jest możliwość zarządzania siecią przez chmurę z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Administrator nie musi się fizycznie znajdować w budynku, by dokonać diagnostyki czy zmiany ustawień” – Kamila Suchorzewska, dyrektor Hotelu Fado.

Zmodernizowana sieć WiFi działa stabilnie i niezawodnie, spełniając potrzeby zarówno gości, jak i administracji hotelu.


Źródło: TP-Link Polska | www.tp-link.com.pl

Udostępnij tę treść:

Autor

  • Redakcja TDH

    Zespół redakcyjny portalu Telewizja dla Hoteli składa się z profesjonalistów o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie telewizji hotelowej i rozwiązań multimedialnych. Zespół ten tworzy kolektyw doświadczonych publicystów i fachowców, którzy specjalizują się w przygotowywaniu treści dotyczących nowoczesnych technologii telewizji hotelowej. Ich wiedza i umiejętności pozwalają na dostarczanie wartościowych informacji oraz wsparcie dla hoteli w zakresie rozwiązań telewizji i internetu.

    View all posts